Es racó des PT

En aquest bloc o "bitàcola" trobaràs recursos, recomanacions, articles, materials descarregables, enllaços, idees, propostes, notícies, relacionades amb la feina de pedagogia terapèutica. És a dir, tot allò que t'hauria agradat que et contessin quan vares començar a fer feina de PT. També hi ha materials aprofitables per a tutors i educadors en general, d'atenció a la diversitat i d'educació especial.

Funcions del PT




 INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS DE SEGON CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL I EDUCACIÓ PRIMÀRIA PER AL CURS 2010-2011
Juny de 2010


"4.3.3. Equip de suport 

1. S’ha de constituir l’equip de suport, amb la composició i les funcions definides a l’article 46 del ROC, per donar suport a l’atenció dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.

 2. Han de formaran part de l’equip de suport: el responsable de l’orientació educativa del centre, el mestre d’educació especial (PT), el mestre d’audició i llenguatge (AL), el mestre d’atenció a la diversitat i/o suport i tots els professors que tenguin assignades tasques de suport previstes al PAD. També s’hi inclouen els tècnics i auxiliars de suport als alumnes amb NEE (ATE, fisioterapeutes i DUI). Per tal de garantir la coordinació amb l’equip directiu, el cap d’estudis ha de participar a les reunions de l’equip de suport, tal com especifica l’article 46 del ROC. 

3. L’equip de suport té com a objectiu fonamental impulsar i implementar des d’una perspectiva inclusiva models organitzatius i metodològics que afavoreixen una resposta educativa de qualitat per atendre la diversitat de tot l'alumnat, a través de:

a) Estratègies de suport indirecte com:

Assessorament a l’equip directiu quant a models organitzatius i distribució eficient dels suports del centre.

 - Assessorament a l’equip educatiu en relació a l’adaptació de materials, metodologies i estratègies per diversificar la proposta educativa. 

- Col·laboració amb el tutor i l’equip docent en la realització de les adaptacions curriculars, ja siguin significatives o no, així com amb els informes individuals de l’alumnat NESE (annex 1).

b) Estratègies de suport directe com:

 - Participació en els desdoblaments i en els agrupaments flexibles. 
- Suport dins l’aula desenvolupant, conjuntament amb el tutor, tasques prèviament pactades, a partir de l’adaptació curricular i relacionades amb la programació d’aula. 
- Amb caràcter excepcional, suport fora de l’aula, en petit grup o individual, sempre i quan es consideri la modalitat més beneficiosa per a l’alumne. 
- Les mesures de suport adreçades a atendre les necessitats individuals han de ser un mitjà per afavorir l’atenció educativa del conjunt dels alumnes, per tal que cada alumne pugui desenvolupar al màxim les seves capacitats en un entorn el més normalitzat possible.

4. Els recursos personals de suport, mestres i especialistes, s’han d’organitzar amb l’objectiu d’aconseguir el grau màxim d’eficiència, procurant que el suport amb cada alumne impliqui el mínim nombre possible de professionals. 

5. Els membres de l’equip de suport han d’establir coordinacions (contemplades a l’horari setmanal) amb l’equip educatiu al qual fan suport, per tal de programar conjuntament la resposta educativa més adequada dins l’aula. La coordinació ha de tenir una periodicitat mínima mensual i els acords s’han de recollir per escrit mitjançant actes. El coordinador de l’equip de suport és responsable que s’estenguin actes d’aquestes reunions.

6. L’equip de suport ha d’elaborar un pla d’actuació anual en el qual es defineixin les prioritats i els objectius a assolir cada curs, d’acord amb la realitat del centre. Els aspectes que ha de recollir el pla són: 

a) Relació de components de l’equip de suport. 

b) Identificació i anàlisi de les necessitats de suport a l’escola.

c) Definició dels objectius prioritaris del suport tenint com a referent els objectius educatius del centre, per tal de donar resposta a les necessitats detectades. 

d) Programació, en coordinació amb l’equip de cicle, de les actuacions de suport adients per donar resposta a les necessitats detectades. En aquesta programació cal: 

- Establir coordinacions necessàries per al desenvolupament del pla de feina: dins el propi equip de suport, amb cada tutor i amb l’equip educatiu corresponent.

- Establir l’organització de suports indicant: l’horari de suport que rebrà cada aula, els professionals que hi intervindran i la modalitat de suport.

 e) Relació de tasques a desenvolupar durant el curs per part de cada professional.

 f) Relació dels indicadors que s’utilitzaran per fer l’avaluació del pla de final de curs. 

7. A l’acabament del curs s’ha de redactar una memòria, que serà el document que recollirà l’avaluació del treball desenvolupat en funció del pla d’actuació. Ha d’incloure la revisió de cada un dels apartats, amb la intenció d’identificar si s’han dut a terme o no les activitats programades i si se n’han fet d’altres. També ha d’incloure aquelles propostes de millora que es considerin pertinents. 

8. A principi de curs, s’han de fer les reunions necessàries per tal d’elaborar el pla d’actuació anual i, al final, per redactar la memòria. Durant el curs escolar l’equip de suport s’ha de reunir, com a mínim, amb una periodicitat quinzenal.

 9. Pel que fa al coordinador de l’equip de suport, s’ha d’atendre a les funcions que li vénen assignades a l’article 48 del Reglament orgànic de les escoles i els col·legis.

Material específic per als alumnes NEE El material que la Conselleria ha concedit per a aquests alumnes els ha d’acompanyar al llarg de la seva escolarització, sempre que en tenguin necessitat, segons instruccions del full de registre que es lliura al centre amb el material específic, quan el material ja no és necessari per canvi de centre de l’alumne o altres motius, s’ha de fer arribar el full de baixa de material específic al servei d’atenció a la diversitat, que es troba a la pàgina dginnova.caib.es.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...