Es racó des PT

En aquest bloc o "bitàcola" trobaràs recursos, recomanacions, articles, materials descarregables, enllaços, idees, propostes, notícies, relacionades amb la feina de pedagogia terapèutica. És a dir, tot allò que t'hauria agradat que et contessin quan vares començar a fer feina de PT. També hi ha materials aprofitables per a tutors i educadors en general, d'atenció a la diversitat i d'educació especial.

Asperger i comportaments agressius

Una molt bona companya PT em planteja com actuar davant d'un Asperger amb conductes agressives. La veritat és que jo he tingut dos alumnes amb Asperger, un amb altes capacitats i altre amb DPL, però cap dels dos mostraven actituds disruptives de cap tipus (qualque sortida de to en classe i poc més) i molt manco agressives. Pens que la nostra intervenció vindrà determinada, dependrà, del grau d'enteniment de l'alumne. Si apliquem càstigs i l'alumne no els entén, de poc o de res serveixen, seran interpretats com a una actitud arbitrària.

He tingut altres alumnes NNEE amb comportaments d'aquest estil i hem fet servir el “repertori” que sempre ens recomanen: “Time-Out” (en un lloc aïllat de la classe sempre sota supervisió perquè no es faci mal fins que se li passi la rebequeria “rabieta” ); estímuls aversius (una creu marcada en terra, a la vista, a on havia de permanéixer quiet si es portava malament); premis i càstigs; i en casos molt i molt greus d'agressivitat qualque “contenció” física (abraçar immobilitzant l'alumne per darrera) sempre sota la supervisió d'un company de feina i emprant missatges “jo” en lloc de missatges "tu" (la idea és: (jo) “no t'amollaré fins que (tu) no et calmis”, (jo) “no et puc deixar perquè pensa que (tu) et pots fer mal”), i les "preventives": anticipació d'allò que farem o passarà, eliminació d'estimuls que poden donar lloc a la resposta agressiva, etc. De fitxes de comportament "gomets" i "contractes" no xerarré per diferents motius... I recordar el que sempre ens han assenyalat des de diferents serveis externs, que són actituds que s'han de tallar d'arrel i mentre més prest milllor.

Per si us pot orientar i servir d'ajuda aquí us deix uns enllaços i ànims a tots i totes perquè al final som els tutors/es i els PT's els que ens hem de "menjar el marró" en l'escola i els pares /mares a ca seva, per això és molt important la coordinació entre escola i família.

Missatges Jo I

Missatges Jo II

Conductes Agressives i TEA

Regulació de conflictes

Tècniques regulació conductes amb autistes

Conductes perturbadores

Curs sobre contenció amb alumnes NNEE en Navarra

Conductes disruptives

Conductes agressives i el seu abordatge

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...