He tingut altres alumnes NNEE amb comportaments d'aquest estil i hem fet servir el “repertori” que sempre ens recomanen: “Time-Out” (en un lloc aïllat de la classe sempre sota supervisió perquè no es faci mal fins que se li passi la rebequeria “rabieta” ); estímuls aversius (una creu marcada en terra, a la vista, a on havia de permanéixer quiet si es portava malament); premis i càstigs; i en casos molt i molt greus d'agressivitat qualque “contenció” física (abraçar immobilitzant l'alumne per darrera) sempre sota la supervisió d'un company de feina i emprant missatges “jo” en lloc de missatges "tu" (la idea és: (jo) “no t'amollaré fins que (tu) no et calmis”, (jo) “no et puc deixar perquè pensa que (tu) et pots fer mal”), i les "preventives": anticipació d'allò que farem o passarà, eliminació d'estimuls que poden donar lloc a la resposta agressiva, etc. De fitxes de comportament "gomets" i "contractes" no xerarré per diferents motius... I recordar el que sempre ens han assenyalat des de diferents serveis externs, que són actituds que s'han de tallar d'arrel i mentre més prest milllor.
Per si us pot orientar i servir d'ajuda aquí us deix uns enllaços i ànims a tots i totes perquè al final som els tutors/es i els PT's els que ens hem de "menjar el marró" en l'escola i els pares /mares a ca seva, per això és molt important la coordinació entre escola i família.
Tècniques regulació conductes amb autistes
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada