Es racó des PT

En aquest bloc o "bitàcola" trobaràs recursos, recomanacions, articles, materials descarregables, enllaços, idees, propostes, notícies, relacionades amb la feina de pedagogia terapèutica. És a dir, tot allò que t'hauria agradat que et contessin quan vares començar a fer feina de PT. També hi ha materials aprofitables per a tutors i educadors en general, d'atenció a la diversitat i d'educació especial.

Taula de rutines

Des de el bloc Idees Magistrals duim aquesta taula per treballar rutines.ja feta i modificable. Moltes vegades li recomanem als pares que ho han de fer, ara els hi podem donar fet !!


Taula per fer rutines a casa

Fa unes setmanes vaig conèixer virtualment una mare coratge, Inma Fabres. És una persona que la vida no ha tractat massa bé, té diverses malalties greus que fa que no puga treballar, però per la seua filla no perd mai la vitalitat i sempre està ideant cosetes per poder gaudir juntes.

Ella va ser qui es va posar en contacte amb mi mitjançant el correu electrònic per mostrar-me la forma en la qual treballa les rutines amb la seua filla. Us deixe les seues paraules:

(...) he fet una mena de taula perque la meva filla faci les seves tasques de rutina i aixi aprofito jo també del costum de la nit, ja que molt sovint m’oblido ja que tinc fatiga cronica i fibromialgia i fa que moltes vegades m’oblidi i crec que és una manera de compartir els hàbits amb ella conjuntament, així doncs, us deixo la meva proposta per si algú li pot servir i adaptar-la a les seves necessitats. 

La veritat que jo no domino massa aquesta qüestió de les taules però he fet el que he pogut, espero que sigui del vostre agrat i sinó doncs no passa res. (...) 

Podeu descarregar el document per modificar-lo al vostre gust, clicant ací.

Com us podreu imaginar s'utilitzen gomets per anar controlant qui fa la rutina correctament. Trobem caselles per la filla i la mare i així van colocant els gomets si, aquell dia:
  1. Es posen el pijama.
  2. Es renten les mans abans de sopar.
  3. Paren taula i sopen.
  4. Es renten les dents abans d'anar a dormir.
És una molt bona eina per ajudar a realitzar les tasques de casa i, com es pot modificar, podeu posar els dibuixos que vulgueu per practicar altres hàbits.

Ja sabeu que a l'escola també utilitzem aquesta mena de taules, però m'ha encantat que Inma ens haja ensenyat com ho fan les famílies a casa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...